portret-eveline-300

De afgelopen twintig jaar heb ik ruim ervaring opgedaan met het begeleiden van kinderen die bepaalde emoties en leergebieden als een hindernis beleven.
Met kinderen heb ik altijd willen werken, vroeger met name in ontwikkelingslanden. Na mijn studie Internationaal Recht en Economie aan de universiteit van Utrecht, werkte ik in Afrika waar ik een programma ontwikkelde dat de gezondheid van moeders en kinderen in de afgelegen gebieden verbeterde en zette met leerlingen een anti-aidscampagne op middelbare scholen op. Gaandeweg merkte ik dat ik nog dichter bij kinderen wilde staan en daarom deed ik in Nederland de Pabo en een opleiding tot Remedial Teacher. Ik stond een paar jaar voor de klas op een basisschool in de Jordaan en Amsterdam-Zuid, gaf Remedial Teaching en werkte als sociaal begeleidster met asielzoekerskinderen.
Later ging ik weer terug naar Afrika, Azië en Latijns-Amerika waar ik als humanitair werker in conflict gebieden getraumatiseerde kinderen begeleidde.

Inmiddels ben ik een paar jaar terug in Nederland, volbracht een intensieve training Kinder Coach aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie en de opleiding Mindfulness en Cognitieve Gedragstherapie en de cursus creatieve therapie.

Nu begeleid ik met veel plezier en goed resultaat kinderen met emotionele belemmeringen (zoals hoogsensitiviteit, faalangst, autisme, aandachtstekort, AD(H)D, algehele onzekerheid) en leerproblemen. Daarnaast geef ik yogales aan volwassenen en kinderen. Yoga en ademhalingstechnieken kan ik gebruiken als ik werk met kinderen die last hebben van overdadige emoties en gebrek aan concentratie.